Tänään olin Lägin HalliCupissa tuomaroimassa. Olin suunnitellut radat, jotka omasta mielestäni eivät oikeasti olleet kovinkaan vaikeita, mutta ei niitä nollia taaskaan kauheasti tullut... Toki kisaavien radalla oli yksi este neljään kertaan, joten sekoittaahan se monien kuviot. Ovat vastaavat kohdat itsellekin vaikeita kisoissa, kun ei enää muista millä kierroksella on menossa ;).

Muuten oli kyllä tosi mukava tuomaroida, vaikka onhan se kontaktiloikkien ja kieltojen arvioiminen tosi vaikeaa. Ei kyllä edelleenkään käy tuomareita kateeksi. Minä olisin varmasti oikeana/virallisena tuomarina niin lepsu, että minun radoilleni tulisivat kaikki kontaktiongelmaiset tai pyörähdyksiä esteiden välissä tekevät :).

Raivon ihana poika Tintin oli kisoissa myös. Se meni hurjaa vauhtia, mutta vikan riman putoaminen toi 5 vp. Minulla on nyt tilauksessa oma tuollainen menijä, kun Hannan Ada tässä lähiviikkoina toivottavasti pyöräyttää liudan pentuja. Jos jollakulla on tarve hienoista vanhemmista oleville pennuille, joilla kenties on ihan mukavasti vauhtia agiradallakin, niin Hannalta sellaisia kohta toivottavasti saa ;).

Kisaavien rata:

 

Möllien rata:

 

 

Kisojen jälkeen mentiin koirien kanssa Inkooseen lenkille. Orm löysi alkumatkasta pienen peuranjalan, jonka se söi kokonaan, sorkkineen päivineen :o. Myöhemmin samalla lenkillä se löysi kolme ihan elävää peuraa, joiden perässä se tovin juoksenteli. En huomannut katsoa oliko niillä kaikki jalat tallella...

Isäni asensi autooni vanhasta Citikasta koiraverkon ja -veräjän. Kattoon viritettiin lisäksi omana patenttina verkko, joka estää Ormia tuhoamasta kattoa. Se on kahden auton sisäkaton jo syönyt, jos tässä nykyisessä autossa se katto nyt pysyisi ehjänä. Nissanista se askaroi katon lisäksi myös hantinpuolen aurinkolipan, ja olihan se rattiinkin pureskellut sellaisia nyppylöitä, jotka antoivat minulle paremman otteen ratista.

Tiri on aloittanut nyt kevytpapanadieetin. Olen vaa'alla mitannut sen annoksen, ja yllättävän paljon niitä kevytpapanoita se saisi puputtaa, jos ohjeen mukaan annostaa. Olen tosin pienentänyt annosta huoleti, sillä laitan sille kuitenkin papanoiden päälle vähän lihaa, ja lisäksi se saa jotain herkkua aina töihinlähtiessäni. Omalla kohdallanikin dieetti olisi enemmän kuin paikallaan. Olen ajatellut haastaa Valion oikeuteen, sillä se Valion Aino Suklaajäätelö on niin syntisen hyvää ja koukuttavaa, että sitä meni kesällä noin rasia päivässä. Ei ihmekään, että housut eivät enää mahdu jalkaan. Onneksi kesä on ohi eikä jäätelö enää niin kauheasti houkuta.