La-su minulla meni kouluttaessa Nu-Pulaisia. Sunnuntaina ehdittiin kyllä vähän paimentaakin, ja Orm meni ihan hyvin. Maanantaina olin kouluttamassa äitini ja Haukivaaran Terhin varaamalla kentällä heidän kasvattejaan. Raivon lapsi Tintin oli mukana myös, ja täytyy taas sanoa, että siinä on kyllä melkoinen tykki koiraksi ;). Toivottavasti Hirmuisesta tulee edes osittain samanlainen.

Maanantaina jatkoin treenien jälkeen itse vielä treenaamaan Lägin kentälle Liisan ja Popan kanssa. Treenattiin yhden karsintatuomarin rataa. Raivon kanssa eniten riesaa meille tuotti takaaleikkaus muurille: aina meinasivat palikat lennellä. Ajassa hävittiin Popalle vain reilu sekunti, joten siihen olin kyllä ihan tyytyväinen. Orm meni radan myös, mutta kunnon aikaa ei saatu, kun virheitä sateli. Vielä on treenattavaa.

Tiistaina taas vähän paimennettiin, keskiviikko menikin minulla sitten aamusta iltaan Vermossa. Onneksi koirat pääsivät päiväksi äitini luo, ettei tarvinnut ottaa niitä mukaan.

Tänään olin vetämässä treenejä, sen jälkeen jäin vielä treenaamaan itsekin. Raivolla oli ihan mukava vauhti, treenattiin sen kanssa jaakotuksia ja kontakteja. Kiku pääsi kontakteille ja kepeille, kuten Ormkin. Tirin kanssa otettiin keppien ja hyppyjen lisäksi juoksukontakteja (vihdoin mukaan ottamieni) länkien kanssa. Niissä ei mitään ongelmia, ei hämmästellyt länkiä yhtään.

Huomenna pitää sitten suunnata kohti Lahtea, jossa menen mummoni luo yöksi. Sieltä on lauantaiaamuna sitten enää lyhyt ajomatka kohti Nastolaa ja Agirotua.