Tänään on firman pikkujoulut, joista minä olen ollut järjestämisvastuussa. Olen varannut paikat (kaksi eri paikkaa), kerännyt ruokatilaukset kaikilta etukäteen, laskenut budjetin, tehnyt ja leikannut aimo läjän drinkkilippuja jne. Nyt työkaverit sitten ovat siellä pikkujouluja viettämässä ja minä kotona.

Eilen illalla ja tänään aamulla ei enää ollut kuumetta, joten olin tänään töissä. Ei ilmeisesti olisi kannattanut, sillä päivän aikana olo paheni jälleen, ja kotiin päästyäni lämpö nousi puolen tunnin aikana yli puoli astetta. Lisäksi koko ajan yskittää, ja pahemman yskänpuuskan yllättäessä yskiminen loppuu vasta oksentamiseen. Kivaa! En sitten viitsinyt lähteä pilaamaan muiden ruokailuja yskimiselläni enkä pahentamaan omaa oloani pomppimalla baarista toiseen ja lopulta palelemalla taksijonossa. Harmittaa niin vietävästi!

Olen aivan varma, että juuri tänään olisi se unelmieni uroskin ollut liikenteessä. Tosin sen iskeminen ei ehkä olisi onnistunut, jos nenärenkaassa roikkuu kunnon räkäklimppi, ääni heittelee oktaavista toiseen yhden sanan aikana ja housut haisevat pissalta virtsanpidätyskyvyn petettyä jatkuvan yskimisen (ja nautintoaineiden nauttimisen) takia. Ehkä parempi että jätin menemättä :p. Mahdoinko jo sanoa, että harmittaa silti niin vietävästi??

Koiratkin olivat muistaneet minua työpäivän aikana, sillä oven eteen oli laskettu ylilöysät ripulit, joista puolet olivat valuneet kynnyksen väliin. Siinä oli kiva sitten siivota sitä yökkien vuorotellen hajun ja yskän takia. Kiitos tästäkin kokemuksesta! En tiedä kuka oli ollut asialla, sillä kukaan ei näytä kipeältä, kaikki söivät ruokansa eikä kenenkään vatsa pidä mitään omituista ääntä. Ehkä se oli vain myötätunnon osoitus minua kohtaan.