Minä olen viidettä päivää yskässä ja on-off -kuumeessa. Koirien puolesta säälittää tosi kovasti, sillä ne eivät ole koko aikana päässeet kunnon lenkille, sillä minä en yksinkertaisesti pysty kävelemään kuin muutamia metrejä, ennen kuin meinaan kuolla yskäkohtaukseen. Olen kyllä moneen kertaan miettinyt, että onneksi asun omakotitalossa ja voin päästää koirat ulos useita kertoja päivässä vain ulko-oven avaamalla. En ymmärrä miten olisin selvinnyt esim. edellisessä asuinpaikassani, kerrostalon kolmannessa kerroksessa (ilman hissiä), neljän koiran kanssa... Koirista huomaa, että niillä on oikeasti tosi tylsää. Orm on onneksi viihtynyt ulkona omiaan touhuten useita tunteja päivässä, vaikka siellä onkin kylmä ja lumista.

Perjantai-iltana kun kävimme nukkumaan, minä vain yskin. Lopulta Bim nousi viereeni istumaan ja valon päälle laitettuani huomasin sen katsovan minua ilmeellä: "Nyt akka lähdet siitä yskäsi kanssa häiritsemästä yöunia". Bimin epäonneksi se joutui sitten itse olohuoneen puolelle poikien kanssa. Eipä ole ennen koira valittanut siitä, että minä häiritsen yöunia, yleensä homma menee päinvastoin.

Kämppä on kuin räjähdyksen jäljiltä, sillä minulla ei yksinkertaisesti voimat riitä mihinkään. Tiskit odottavat tiskaamista, WC:n laavuaarin putkistosta olisi pitänyt taas poistaa tuppo hiuksia, sillä se ei vedä kunnolla, kompostiroskat ovat viemättä jne. Koska keskittyminen ja jaksaminen ei riitä edes ruuanlaittoon, olen syönyt sitä, mitä jääkaapista on löytynyt: kaksi porkkanaa, kaksi minitomaattia ja vähän kurkkua. Jos jotain positiivista hakee, niin ainakin paino putoaa. Toisaalta ei haittaisi ollenkaan, jos olisi yhtä herkkuhaluton olo muulloinkin, kuin vain sairaana ollessa.

Koska jostain hengitysteistäni on jo viisi päivää kuulunut omituisia ääniä (rahinaa, narinaa jne.), äitini pelkää että minulla on keuhkokuume. No, huomenna menen työterveyteen sitä selvittämään, jos vaan saan sinne ajan. Toivottavasti olo ja keskittymiskyky on vähän parempi kuin nyt, sillä autossani on vielä kesärenkaat. Minun piti vaihtaa ne viime viikolla töiden jälkeen, mutta koska keskiviikosta lähtien olen ollut kipeä, se on jäänyt.

Olipas negatiivista tekstiä ;). Positiivista kuitenkin on, että olen edelleen hengissä ja välillä on useammankin minuutin taukoja yskimisessä. Ja koirat ottavat homman hienosti kaikesta huolimatta :).