Päätin tänään tulla töihin vähän myöhemmin, että ehdin aamun valoisuudessa treenata poikien kanssa keppejä. Treenit aloitti taas Bim tekemällä muutaman kerran kontaktikapistuksen ja pari takaakiertoa. Raivon kanssa treenattiin hyppyä, kontaktikapistusta ja kepeillemenoa sylkkärin kautta sekä pahasta avokulmasta. Menee kyllä loistavasti nekin. Mä oon tosi käärmeissäni, jos siitä ei enää tule kisakoiraa! Pihalla sillä ei ole hypyn kanssa mitään ongelmia. Mä alan kallistua entistä enemmän sen puoleen, että sen hyppyongelma on korvien välissä. Eli se on joskus satuttanut itsensä hypätessä kisoissa tai treenikentällä, ja nyt se ei pääse siitä yli, vaikkei enää satukaan. Kotipihalla hyppyjen kanssa ei ole koskaan ollut minkäännäköisiä ongelmia. Kenelläkään tiedossa hyvää kallonkutistajaa koiralle?

Kiku ja Orm pääsivät kuudelle kepille. Kikulla oli kaamea vauhti päällä, eikä se meinannut taipua keppiväleihin. Ne taitavat mulla pihalla olla aika paljon pienemmät kuin normikepeissä, kun olen ihan vain summanmutikassa irtokepit pihalle iskenyt. Pitää varmaan mitata nuo välit ihan mitan kanssa. Orm meni kepit kyllä kädellä ohjaamalla, mutta tällä hetkellä tuntuu, että Kiku on homman hiffannut, Orm ei. Vasta vähän aikaa sitten asia oli aivan toisinpäin... Mun pitää alkaa miettiä jotain valoratkaisua tuonne meidän treeninurkkaukseen, että päästään treenaamaan iltaisinkin.